Consilia rakentaa tunnistamisratkaisun vakuutusyhtiölle

Ahvenanmaan keskinäinen vakuutusyhtiö Ömsen valitsi Consilian IDme palvelun asiakasportaalinsa käyttäjien tunnistamiseen.

IDme palvelun avulla asiakkaat voivat verkkopankkitunnuksiaan käyttämällä turvallisesti tunnistautua, ja näin päästä käsiksi omiin tietoihinsa vakuutusyhtiön rekisterissä. Sivujen kautta asiakas voi myös hakea uusia vakuutuksia, sekä tehdä vahinkoilmoituksia.

- Asiakkaiden tunnistaminen rakentuu samalle vankalle turvallisuuspohjalle kuin verkkopankkien sisäänkirjautuminen. Käyttämällä pankkien tunnistamispalveluita tiedämme varmuudella oikean asiakkaan saavan oikeat tiedot, toteaa Margaretha Remmer, Ömsen.

- Käyttäjänimi ja salasana säilyvät täysin suojattuina pankin järjestelmässä, eivätkä Ömsen taikka IDme palvelun tuottava Consilia Solutions Ab voi lukea tai paljastaa asiakkaan salaisia tunnuksia, kertoo Janne Engblom, Consilia Solutionsin toimitusjohtaja.

- Consilian henkilöiden tunnistamisen alusta tarjoaa yrityksille mahdollisuuden turvallisemmin liittää asiakkaita palveluun, ilman että asiakkaan tarvitsee luoda käyttäjätunnusta ja salasanaa juuri tämän yrityksen tiettyä palvelua varten. Pankkitunnukset ovat tehokas ja turvallinen tapa, johon asiakkaat ovat jo tottuneita sekä verkkopankin käytön että viranomaistahojen e-palveluiden kautta, toteaa Janne Engblom.

Aiemmat julkaisut